piątek 12 Wrz 2025

Szukaj

Język polski/ Klasa VIa/ 15.06.2020

Temat: Polscy poeci wyróżnieni Nagrodą Nobla.

1. Zapisz temat lekcji i datę w zeszycie.

2. Przeczytaj informacje z podręcznika ze stron 343 i 344 oraz wiersze poetów ze stron 345-347 albo obejrzyj prezentację. Wykonaj zapisane na slajdach zadania ukryte pod ikonkami oka, znaku zapytania: https://view.genial.ly/5ed1281d67693c1203b0bc4a/presentation-untitled-genially

Język polski/ Klasa VIII/ 15.06.2020

Temat: Wybrane słowniki i ich zawartości.

  1. Zapisz temat lekcji i datę w zeszycie.
  2. Wykonaj zadania 1-8 str.114-117 w zeszycie ćwiczeń.
  3. Przypomnij sobie wiadomości o polskich laureatach literackiej Nagrody Nobla i ich utworach:
  • 1905 r. - Henryk Sienkiewicz - za "wybitne osiągnięcia w dziedzinie epiki i rzadko spotykany geniusz, który wcielił w siebie ducha narodu".
  • 1924 r. - Władysław Reymont - "za wybitny polski epos narodowy Chłopi".
  • 1980 r. - Czesław Miłosz - za to, że "z bezkompromisową jasnością postrzegania wyraził warunki, na jakie wystawiony jest człowiek w świecie ostrego konfliktu".
  • 1996 r. - Wisława Szymborska - za "poezję, która z ironiczną precyzją pozwala historycznemu i biologicznemu kontekstowi ukazać się we fragmentach ludzkiej rzeczywistości".
  • 2018 r. - Olga Tokarczuk - "za wyobraźnię narracyjną, która z encyklopedyczną pasją prezentuje przekraczanie granic jako formę życia".

4. Na pewno świetnie przygotowałeś/ przygotowałaś się do jutrzejszego egzaminu, więc pracuj rozważnie i spokojnie:

  • czytaj z uwagą wszystkie teksty i polecenia,
  • rozsądnie i mądrze odpowiadaj na pytania,
  • pisz czytelnie, wyraźnie,
  • posługuj się piękną, staranną polszczyzną,
  • dbaj o poprawność językową, ortograficzną i interpunkcyjną wypowiedzi.

Powodzenia!

Język polski/Kl. VIII/10.06.2020

Temat: Wielkie powtórzenie z gramatyki!
1. Przypomnij sobie zagadnienia gramatyczne poznane w szkole podstawowej: rozbiór logiczny i gramatyczny zdania, związki frazeologiczne, części mowy, zagadnienia z fonetyki i słowotwórstwa, środki stylistyczne.

Karta pracy- w załączniku (prześlij do oceny dzisiaj do godz. 20.00)

2. Wykonaj zadania 1-9 str.130-135 w zeszycie ćwiczeń- termin do 12 czerwca.

3. Dla chętnych: obejrzyj wykład na youtube: „Opis grafik w arkuszu egzaminu ósmoklasisty”: https://www.youtube.com/watch?v=DTY1EI71DCc

Polecam korzystanie z tego kanału edukacyjnego.

Język polski/ Klasa VIa/ 09-10.05.2020

wtorek, 9 czerwca 2020

Temat: Za co dziękuje podmiot mówiący w wierszu Jana Twardowskiego „Podziękowanie”?

  1. Zapisz temat i datę w zeszycie.
  2. Opracuj temat lekcji z e-podręcznika, klikając w poniższy link:

https://epodreczniki.pl/a/podziekowanie/Dxi5sKVWd

3. Wykonaj wszystkie ćwiczenia na platformie. Niżej podane przepisz do zeszytu:

Ćwiczenie 4

Komu dziękuje podmiot mówiący w wierszu Jana Twardowskiego? Odpowiedź uzasadnij.

Ćwiczenie 5

Za co dziękuje podmiot mówiący? 

Ćwiczenie 6

Podaj epitety, którymi określiła osoba mówiąca różne elementy świata: krowy, kijanki, psią trawkę, dzięcioły, pstrągi, wilczą jagodę, policzki, dzioby.

Ćwiczenie 11

Napisz swoje własne podziękowanie skierowane do wybranej osoby, np. mamy, brata, nauczyciela, przyjaciela.

4. Sprawdź, czy Twoja praca w ćw.11 zawiera wszystkie niezbędne elementy- przeczytaj informację na temat zasad redagowania podziękowania oraz przykład z podręcznika str. 323.

 

środa, 10 czerwca 2020r.

Temat: Piszemy teksty okolicznościowe. Dedykacja i podziękowanie.

  1. Zapisz temat lekcji i datę w zeszycie.
  2. Pracuj, klikając w kolejne punkty prezentacji:

https://view.genial.ly/5e8600c6ba81d90dfb3b0637/interactive-image-podziekowanie-dedykacja

3. Przepisz definicję dedykacji z podręcznika str. 322 oraz wklej rysnotkę z załącznika nr1 lub przepisz kolejne punkty, które informują o sposobie redagowania tej formy wypowiedzi.

4. Przeczytaj informacje z załącznika nr2, sprawdź, czy wszystko pamiętasz.

5. Wykonaj pisemnie zadania 1-3 str.103-104 w zeszycie ćwiczeń.

Język polski/ Klasa VIII/ 09.06.2020

wtorek, 9 czerwca 2020

Temat: Krótkie formy wypowiedzi: zaproszenie, ogłoszenie, dedykacja, życzenia, zawiadomienie - wyzwanie dla ósmoklasisty.

  1. Zapisz temat lekcji i datę w zeszycie.
  2. Przypomnij sobie zasady redagowania krótkich form wypowiedzi i podejmij wyzwanie- wykonaj polecenia zawarte w poniższej prezentacji:

https://view.genial.ly/5e7c891b61cb290d8bee576e/presentation-krotkie-formy-wypowiedzi

Uwaga: obowiązkowo napisz teksty:

- ogłoszenie: zad.1, 3 lub 4,

- zaproszenie: zad: 6 lub 9,

- dedykacja: zad. 7 lub 10,

- życzenia: zad.8,

- opinia i jej uzasadnienie: zad.5,

- głos w dyskusji: zad.2.

Prace napisz na komputerze i prześlij do oceny do godz. 20.00.

3. Polecam wysłuchanie rad Pani polonistki i egzaminatora: Co powtórzyć przed egzaminem ósmoklasisty? https://www.youtube.com/watch?v=duUIaEw9tAg

4. Propozycja dla osób, które nie są pewne swojej znajomości naszej narodowej epopei:

„Pan Tadeusz” Opracowanie lektury z gwiazdką: https://www.youtube.com/watch?v=baVr4ZroiWo

Język polski/ Klasa VIa/ 08.06.2020

Temat: Husaria -duma Rzeczpospolitej Obojga Narodów. Sprawdź siebie!

  1. Zapisz temat lekcji i datę w zeszycie.
  2. Przeczytaj tekst z podręcznika ze strony 318.
  3. Wykonaj pisemnie zadania 1-10 str. 319. Prześlij dzisiaj pracę do oceny.

Uwaga: W zad.8 rysujemy wykres zdania pojedynczego, a więc z rozpisaniem na grupę podmiotu i orzeczenia. 

4. Obejrzyj prezentację zawierającą informacje dotyczące listu oficjalnego, będzie to wskazówka do wykonania zad.10. Kliknij w link poniżej:

https://drive.google.com/file/d/1qkjZWlKzYtzLhAL6VXcpCi2jI_vkWz3z/view lub pobierz z załącznika przesłanego na adres e-mail. Znajdziesz tam także przykładowy list oficjalny, na którym możesz się wzorować. Możesz wydrukować i wkleić rysnotkę do zeszytu.

Język polski/ Klasa VIII/ 08.06.2020

Temat: Utrwalenie wiadomości z zakresu składni. Środki stylistyczne.

  1. Zapisz temat lekcji i datę w zeszycie.
  2. Przypomnij sobie wiadomości z zakresu składni- podręcznik, str. 345-350.
  3. Wykonaj zadania 1-8 str.110-113 z zeszytu ćwiczeń i prześlij do konsultacji.
  4. Powtórz wiadomości o środkach stylistycznych, oglądając prezentację:  https://view.genial.ly/5eb2a222e9b1fa0d9d21fc22/interactive-image-srodki-stylistyczne?fbclid=IwAR0Wp7BlBh1vWvsH0anaiT9SNiAuGIlQPHIvPhs5f0tZ8cOcvSNkYCBCyfQ

Przeczytaj także informacje z podręcznika ze str. 360-362.

Klasa 6 b, 8 czerwca.

Drodzy Szóstoklasiści!

8 czerwca 2020 r. Temat lekcji: Husaria -duma Rzeczpospolitej Obojga Narodów. Sprawdź siebie!

  1. Zapisz temat lekcji i datę w zeszycie.

  2. Przeczytaj tekst z podręcznika ze strony 318.

  3. Wykonaj pisemnie zadania 1-3 i 5 z podręcznika str. 319

  4. Proszę o dołączenie na zdalną lekcję na platformie Zoom. Kliknij o godzinie 11- tej w link zaproszenia, które zamieszczę w wiadomości na klasowej poczcie.

  5. Wykonaj ustnie zadanie 4 z podręcznika str. 319. Odczytaj zad. 5.

  6. Wykonaj ustnie zadanie 6 i 7 z podręcznika str. 319.

  7. Wykonaj pisemnie zadania 8 i 9 z podręcznika str. 319

  8. Obejrzyj prezentację, kliknij w link poniżej. Pobierz z (Poradnika w prezentacii – jak ostatni element klikniesz, to się pojawi, więc po prawej stronie kliknij ikonkę pobrania) rysnotatkę List oficjalny i wklej lub przerysuj do zeszytu.
    https://drive.google.com/file/d/1qkjZWlKzYtzLhAL6VXcpCi2jI_vkWz3z/view

  9. Jeśli jesteś chętny, to napisz list oficjalny do „współczesnych ludożerców”( do osób używających w internecie mowy nienawiści , np. internetowego hejtu, do osób , którymi rządzi stres, strach , egoizm, agresja, znieczulica, pośpiech )i wyślij do oceny na moją pocztę.

    Małgorzata Knafel

Język polski/ Klasa VIII/ 05.06.2020

Temat: Wypowiedzenia wielokrotnie złożone.

  1. Przeanalizuj wiadomości ze str.121 w podręczniku.
  2. Obejrzyj lekcję na ten temat na youtube: https://www.youtube.com/watch?v=r1wNtRNtTPY lub https://www.youtube.com/watch?v=t7ufSo7Y5dM
  3. Wykonaj zad.1-5 str.56-59 w zeszycie ćwiczeń.
  4. Jeśli nie masz pewności, że zadania w zeszycie ćwiczeń wykonujesz poprawnie, prześlij je do konsultacji.
  5. Polecam obejrzenie prezentacji na temat motywów literackich w lekturach. Na pewno ta wiedza będzie pomocna podczas redagowania rozprawek: Motywy literackie w lekturach- drzwi literackie na pięć dni: https://view.genial.ly/5ec9830231834c0d95f495c6/game-motywy-literackie

Język polski/ Klasa VIII/ 04.06.2020

Temat: Szybka powtórka przed egzaminem – część 8
Rozwiąż zadania powtórkowe przed egzaminem ósmoklasisty, a następnie dokonaj samooceny- sprawdź rozwiązania w kluczu odpowiedzi.

Język polski/ Klasa VIa/ 4-5.06.2020

czwartek, 4 czerwca 2020 r. 

Temat: Zdania współrzędnie i podrzędnie złożone- utrwalenie wiadomości.

1. Zapisz temat lekcji i datę w zeszycie.

2. Pracuj według scenariusza lekcji z e-podręcznika. Kliknij w poniższy link:

https://epodreczniki.pl/a/zdanie-zlozone-wspolrzednie-a-zdania-zlozone-podrzednie/D15NBNgNG

3. Przepisz do zeszytu drugą tabelę, która zawiera spójniki typowe dla zdań współrzędnych i podrzędnych.

4. Wykonaj w zeszycie dwa wykresy wybranych zdań współrzędnych i dwa wykresy zdań podrzędnych z zadania 4.

5. Przygotuj się do jutrzejszego testu sprawdzającego wiedzę i umiejętności w zakresie zdań złożonych, który odbędzie się w formie pisemnej w godzinach od 10.00 do 11.00.

 

piątek, 5 czerwca 2020 r.

Temat: Już dużo o zdaniach złożonych wiemy i sporządzać wykresy umiemy.

  1. O godzinie 10.00 wydrukuj kartkówkę z 4 zadaniami przesłaną w załączniku na Twoją pocztę (będzie kilka minut przed 10-tą na poczcie) i wykonaj zadania na wydrukowanym teście lub w zeszycie. Nie musisz przepisywać poleceń. Zadania numeruj i zapisuj starannie. Pamiętaj o wielkiej literze na początku zdania i kropce po zakończeniu oraz o przecinkach.
  2. Zrób zdjęcia pracy i prześlij je do oceny tylko do godziny 11.00.

Język polski klasa 6b ,4-5 czerwca.

4 czerwca 2020 r. Temat:Zdania współrzędnie i podrzędnie złożone- utrwalenie wiadomości.

1. Zapisz temat lekcji i datę w zeszycie.

2. Pracuj według scenariusza lekcji z e-podręcznika. Kliknij w poniższy link:

https://epodreczniki.pl/a/zdanie-zlozone-wspolrzednie-a-zdania-zlozone-podrzednie/D15NBNgNG

3. Przepisz do zeszytu drugą tabelę, która zawiera spójniki typowe dla zdań współrzędnych i podrzędnych.

4. Wykonaj w zeszycie dwa wykresy wybranych zdań współrzędnych i dwa wykresy zdań podrzędnych z zadania 4.

5. Przygotuj się do jutrzejszego testu sprawdzającego wiedzę i umiejętności w zakresie zdań złożonych, który odbędzie się w formie pisemnej w godzinach od 10.00 do 11.00.

 

piątek, 5 czerwca 2020 r. Temat: Już dużo o zdaniach złożonych wiemy

i sporządzać wykresy umiemy.

1. O godzinie 10.00 wydrukuj kartkówkę z 4 zadaniami przesłaną w załączniku na pocztę klasową(będzie kilka minut przed 10-tą na poczcie) i wykonaj zadania na wydrukowanym teście lub wykonaj zadania w zeszycie. Nie musisz przepisywać poleceń. Zdania numeruj i zapisuj starannie. Pamiętaj o wielkiej literze na początku zdania i kropce po zakończeniu oraz o przecinkach.

2. Zrób zdjęcia pracy i prześlij je do oceny tylko do godziny 11.00.

Małgorzata Knafel

Język polski/ Klasa VIa/ 03.06.2020

Temat: Sprawdzian wiadomości o zdaniach współrzędnie i podrzędnie złożonych .

Zapisz temat lekcji i datę w zeszycie.

  1. Przypomnij sobie wiadomości z poprzednich lekcji.
  2. Proszę, kliknij o godzinie 11- tej w link quizizz, który otrzymasz w wiadomości na swej poczcie i wykonuj polecenia. Będziesz mieć szansę uczyć się i ponownie wykonywać zadania, aby podnieść swój wynik.
  3. W piątek 5 czerwca 2020r. od godz.11.00 do 12.00 odbędzie się test w formie pisemnej.

Język polski/ Klasa VIII/ 03.06.2020

Temat: Redagowanie rozprawki z zastosowaniem przykładów z lektur.

  1. Zapisz temat i datę w zeszycie.
  2. Przypomnij sobie zasady redagowania rozprawki oraz słownictwo typowe dla tej formy wypowiedzi (aplikacja z poprzedniej lekcji lub podręcznik str.125-126 oraz zeszyt ćwiczeń str.60-65).
  3. Oto tematy rozprawek do wyboru:
  • Jacy powinni być ludzie sprawujący władzę w państwie? Swoje stanowisko uzasadnij, odwołując się do trzech przykładów z literatury, w tym lektur szkolnych.
  • Czy Jackowi Soplicy udało się odpokutować swój czyn wobec ojczyzny, rodziny Stolnika i własnej? Swoje stanowisko uzasadnij, odwołując się do wydarzeń z utworu.
  • Jaki wpływ może mieć szkoła na życie młodego człowieka? Swoje stanowisko uzasadnij, odwołując się do „Syzyfowych prac” Stefana Żeromskiego oraz innego przykładu z literatury.

Uwaga: Pracę zapisz w Wordzie. U góry podpisz się (można kodem) i zapisz datę. Następnie przepisz wybrany temat pracy. Redagując rozprawkę, pamiętaj o akapitach.

Jeśli nie masz możliwości pisania na komputerze, możesz także przesłać zdjęcia starannie zapisanej pracy z zeszytu do języka polskiego. Nie pisz na luźnych kartkach.

Pracę prześlij dzisiaj do godz.13.00.

4. Proszę osoby, które będą uczestniczyć w jutrzejszych konsultacjach o określenie swoich oczekiwań związanych z zajęciami. Umożliwi mi to odpowiednie zaplanowanie pracy. Proszę o przyniesienie zeszytu przedmiotowego i zeszytu ćwiczeń.

 

BIP

Imieniny

Dzisiaj jest
Piątek
12 września 2025
Imieniny obchodzą
Amadeusz, Amedeusz, Cyrus, Gwidon, Maria, Piotr, Radzimir, Sylwin
Do końca roku zostało
111 dni

Galeria

Warto odwiedzić

Statystyki

031892613
Dzisiaj
Wczoraj
Ten Tydzień
Tydzień temu
Ten Miesiąc
Poprzedni Miesiąc
Razem
15146
11520
81368
31691373
160742
524057
31892613

Twój IP: 216.244.66.230
Server Time: 2025-09-12 21:34:20

Gościmy

Odwiedza nas 270 gości oraz 0 użytkowników.

Deklaracja dostępności